După ultimul Mare Premiu, din Singapore, din 22 septembrie, mai multe echipe au alertat FIA cu privire la posibila utilizare a unui sistem ilegal pentru îmbunătăţirea aerodinamicii. Forul de conducere al Formulei 1 a avut îndoieli serioase. Deşi nu au fost divulgate nume, Red Bull a recunoscut existenţa unui dispozitiv care reglează înălţimea maşinii în partea din faţă a podelei acesteia. Acesta ar putea fi reglat din interiorul cockpitului, sau eventual de către un mecanic în timpul pregătirilor dinaintea cursei.
Dar ce beneficiu ar aduce acest lucru maşinii? Un avantaj aerodinamic semnificativ şi o gestionare mai uşoară a combustibilului în funcţie de distanţele cursei. Problema: regula „parc ferme” interzice orice modificare de acest tip după începerea calificărilor.
„Sistemul există, dar este inaccesibil” La începutul sezonului, nimeni nu a putut face faţă monopostului Red Bull 20, iar Max Verstappen a câştigat şapte din primele zece Grand Prix-uri. Red Bull a stagnat cu şase GP înainte de final, dar şi-a revenit puţin de la Baku. Există o legătură? Nimeni nu ştie sigur.
„Da, dispozitivul există, deşi este inaccesibil, odată ce maşina este complet asamblată şi gata să fie condusă”, a precizat Red Bull. O justificare susţinută, logic, și de piloţii săi. „Ştiam că există, dar nu era disponibil pentru a fi folosită de noi”, a spus Sergio Pérez.
Pentru moment, FIA nu vorbeşte despre sancţiuni, dar îşi va adapta controalele, începând cu următoarea reuniune. „Am implementat ajustări procedurale pentru a ne asigura că înălţimea T-tray nu poate fi uşor modificată. În unele cazuri, acest lucru poate implica aplicarea unui sigiliu pentru a oferi o garanţie suplimentară de conformitate”, a asigurat un reprezentant FIA pentru Nextgen-auto, citată de News.ro.
Performanţele Red Bull vor fi analizate îndeaproape în acest weekend la Marele Premiu de la Austin (SUA), etapa 19 a sezonului 2024 de Formula 1.
Source link